Kam s oblečením

 Zdravím kulíšci! 

Rozhodla jsem se dnes sepsat článek na téma, které snad a asi řešíme všichni minimálně jednou za život né-li víckrát... Oblečení, které proberete ve skříni, oblečení po dětech, oblečení co je vám malé, ale kam s tím? Mám pro vás pár tipů... 

1. Oblečení prodat 

Tohle může být záležitost celkem na dlouho a taky to má nějaká pravidla.. Lidi si v dnešní době dost dobře rozmýšlejí co koupit. Rozhodně nečekejte, že prodáte nějaký starý vytahaný svetr , který vám roky leží ve skříni... Většina lidí kupuje oblečení v hezkém stavu -tedy top stav a nebo ve stavu, kdy vypadá ještě hodně dobře. Bohužel při dnešním množství je třeba počítat, že se nejvíce prodávají značkové oblečení- Adidas, Puma, Nike, Lindex... Dále oblečení, které u nás není úplně dobře sehnatelné- ted mě napadají různé kousky z Koreje třeba apod...  Další ovlivnitelná věc je samozřejmě cena. Mnohdy se oblečení neprodá ani za zlomek ceny původní.. S čímž je potřeba počítat. Taky musíte počítat s tím, že vám to sežere nějaký čas- oblečení musí být hezky nafocené, vyžehlené , protože to dělá zkrátka hodně. Musíte věci zvlášt nahrát na danou stránku atp. Pak samozřejmě počítejte s tím, že musíte běhat na poštu... A tady je kámen úrazu. Dnes prostě pošta dělá hodně takže hodně lidí volí bud obyčejně nebo zásilkovnu...  Prodat oblečení můžete i do sekáče ovšem ještě jsem nenalezla žádný fér sekáč, který by z toho nechtěl výdělek pro sebe... (většinou taky vykupují pytle, takže jedna taška je fakt málo a ještě oblečení třídí... Občas je to dost nefér , aby lidem nemuseli dát peníze ) . 

Má to samozřejmě i nevýhody, lidi mnohdy věc nekoupí a vám může ležet ještě dlouho někde doma. Někteří taky nepřijdou když si mají pro věc dojít - čili když má dojít k os. předání spousta lidí se na to vykvákne. Pak taky bohužel spoustu lidí by chtělo věc zadarmo a tak nabízejí částky jako za 100 si dojedu ještě dnes nebo mám to daleko takže mi to dejte za 100 a já si proto přijedu apod... Taky se bohužel nejvíc prodávají věci nenošené...  Někdy je prostě potřeba se nad věcí povznést.. 

Nejvíce se mi osvědčil Vinted a marketplace a různé místní prodejní skupiny... 


2.Upcyklace

Věci, které už dál nemáte v plánu nosit můžete změnit v něco co nosit budete či třeba přešít nebo předělat k obrazu svému.. Např. ze svetru se dá udělat nákrčník či rukavice, z košile pro dítě ušijete šaty atp. Upcyklovat můžete i oblečení zakoupené v sekáči... Samozřejmě je k tomu potřeba šicí stroj a představivost... Né vše se dá takto však zpracovat.. ( Jeden návod pro vás děláme). 


3. Vyměnit tzv. swap

Tady je zase potřeba uznat, že některé věci je lepší dát prostě pryč úplně, ale některé můžete ještě zkusit vyměnit. Mění se i různé věci do domácnosti či kosmetika. Zcela upřímně se swapem mám 2x dobrou zkušenost a jednu špatnou. Nejlepší je jít přímo na akci , kde dáte v tašce oblečení, kterého se zbavujete a odnést si můežete to co zužitkujete. Je potřeba si ty akce hlídat, ale za mě prostě nejlepší řešení. Ovšem bohužel je potřeba se dívat co si vy berete - odnesla jsem si tak roztrhanou košili... Ale taky jsem si odnesla fajn halenku. No a pak ještě skupina na facebooku v místě kde bydlíte (bohužel většinou ve větších městech). Napíšete co ideálně chcete a čeho se zbavujete. Bohužel i tady nemusí být úspěch zaručen a hlavně opět se tu občas ukáže chamtivost některých lidí.. Má zkušenost s poeldní paní byla ta, že chtěla strašně moc oblečení po dceři za kosmetiku, kterou mi vecpala s tím, že stejně by jí vyhodila.. A ještě mě neustále uháněla... Takto to nefunguje. Swap by měl být fér a obě strany by se měly dohodnout. Bohužel né vždy to tak musí být. 


4.Darovat

Tohle je poslední možnost. Pokud se rozhodnete darovat oblečení třeba po dětech maminkám v nouzi né vždy se opět setkáte s úspěchem. Poslední paní měla problém mi zaslat poštovné bohužel.. Někteří oblečení prodají, někteří si ho nevyzvednou ... Než se stresovat doporučuji hodit do kontejneru na oblečení...  Zkuste si třeba zjistit kam oblečení z kontejneru jde. Ano něco se prodává, ale posledně paní vysvětlovala, že peníze z oblečení jdou k nadacím, které ty peníze využijí pro "dobro". Případně hodně poškozené věci prodají firmám na hadry a zbytek věcí jde opravdu potřebným. Některé nadace mají přímo svůj kontejner a věci z něj jdou přímo k nim- třeba dětské domovy. Doporučuji si zjistit a hledat kam a jak se s oblečením nakládá... No a nejlepší možnost- kamarádka, rodina...  Takto to často řeším já. 


5.Schovat 

Tohle se týká asi spíš oblečení po dětech, ale i já si některou část schovávám tu hezkou, neultrální, protože nikdy nevíte...  


Malá rada na závěr. 

Pokud bydlíme v domečku doporučuji si nechat něco jako věci na zahradu, které můžete zničit, tím pádem využijete oblečení, které už se nehodí do města či třeba na doma- vytahá trika , tepláky apod... Kvalitní trika můžete použít třeba i na spaní.. 


Pokud vás samotné napadá ještě něco určitě se podělte. Budu ráda i za vaše tipy a rady jak se vy samy zbavujete oblečení... 


Komentáře

  1. Já sama skříň třídím pravidelně, takže mám neustále kopice vytřízených věcích, většinu z nich se snažím prodat, některé dávám kamarádkám nebo do kontejnerů na textil :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat

Okomentovat